Ensinkisi haluan vähän tuulettaa koska tämä on viimeinen blogi! Olen ylpeä itsestäni että olen jaksanut tehdä nämä kaikki blogit!
Aploodit minulle nyt!...(5 sekuntia)
kiitos
Noniin eli hehheh viimeinen blogiteksti:
---------------------------------------------------------------------
MARKKINOINTIMIX JA ASIAKKUUS
Miten tehdä siis asiakkaasta ensikertalaisesta suosittelijan
No se ei olekkaan mikään helpponakki!
Ensin asiakas täytyy saada sitoutumaan kauppaan joka onnistuu siis hyvän asiakaspalvelun ja HYVÄN laadun takaamiseen. Ilman näitä asioita tällainen voidaan unohtaa samantien eli asiakas täytyy saada tykästymään tuotteisiin ja palveluihin jota yritys myy.
Aluksi siis asiakas on suspekti. Asiakas voi olla kohderyhmässä ja hän saataa olla kiinnostunut ostamaan tuotteita. Ihmisen tai organisation nimeä ei välttämättä edes vielä tiedetäkkään
Sitten asiakkaasta tulee Prospektiasiakas
Eli Potentiaalinen asiakas joka on antanut ostosignaalin tai yhteystietonsa
Hänet tunnistetaan ja otetaan markkinoinnin kohteeksi, ollaan kohteliaita ja mukavia kuin hän olisi kaverimme.
Kokeilija: Hän ostaa sitten tuotteen tai palvelun. Tutkiskelee sitä
ja analysoi kannattaako ehkä joskus uudestaankin ostaa.
Tämässä vaiheessa Hyvän laatu on takaaminen tärkein seikka.
Jos tuote on aivan surkea laadultaan voidaan asiakassuhteen jatkamista pitää mahdottomuutena.
Jos on tyytyväinen hän ostaa ehkä uudestaan
Kanta-asiakkaat: Tässävaiheessa ollaan jo voiton puolella mutta vaikeudet eivät ole vielä ohi.
Asiakas voi ostaa usein tuotteita tai palveluja ja usein. Hän on siis uskollinen.
Yrityksellä ja henkilökunnalla on siis tietoa kanta-asiakkaasta, joten hänelle on helppo kohdistaa tarjouksia.
Mutta hän voi olla myös uskollinen muille kilpaileville yrityksille.
Avain-asiakkaat:
He ovat asiakkaita jotka kohdistavat suuret ostonsa sinun yritykseesi ja pitävät yritystä pääostospaikkanaan.
He asioivat säännöllisesti ja ovat tuottoa tuovia
Suosittelijat:
He rakastavat yritystäsi ja kertovat siitä sinulle ja muille eli suosittelevat niitä muille.
kiitos!
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti