Asiakaspalvelun merkitys markkinoinnissa on suuri.
Hyvä asiakaspalvelu luo kuluttajille hyvän mielikuvan jonka avulla tuotteita ja palveluita voidaan sitten ostaa. Jos Asiakaspalvelija vai mököttäisi niin tuotteet ja palvelut eivät varmastikkaan menisi kaupaksi yhtä hyvin vaikka mainontaa olisikin paljon. Eli sillä voidaan edistää myyntiä.
Sisäisestä markkinoinnista sen verran että johdon täytyy saada työntekijät innostumaan tuotteesta ja opettaa heille sen verran että oma henkilöstö tietää tuotteista
1. Ainakin kaiken tarpeellisen
2. Osaa toimia oikein
3. tärkeimpänä olla motivoitunut mitä hän ikinä tekeekään
Sisäisen markinoinnin hyötyinä on parantaa yrityksen suorituskykyä
Miten sitten parantaa sitä?
Esimerkiksi
- kannustamalla työntekijöitä tekemään työnsä kunnolla esimerkiksi palkinnoilla jos myy hyvin tai sanallisesti kehua työntekijää ja antaa vaikka rakentavaa palautetta joka ei ole masentavaa.
- Privikat on myös ihan hyvä myös pohjapalkan lisäksi
- Henkilöstö alennukset tuotteista
- Kiittäminene julkisesti eli tyyliin "kuukauden myyjä" palkinnoilla jolla työntekijät voivat saada kunniaa ja respektiä
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti