tiistai 3. marraskuuta 2009

7. Teema Hinta

Tuotteeni on tuttu AP:n pizza

Tehtävän annossa minun pitää kuvata miten eri tekijät (kustannukset, yrityksen tavoitteet, julkinen valta, kilpailu, ostajat) vaikuttavat hintaan
sekä

Minkälaista hintapolitiikkaa käsittelemänne tuotteen markkinoinnissa sovelletaan? Arvioikaa miten tuotteenne hinta on määritetty.

Auringon Pizzeria siis myy halvalla pizzoja ja heidän tavoitteena on siis saada myös kustannukset pysymään ainakin pizzan tekemisessä halvaksi eli eivät he varmasti käytä yhtäpaljon pizzaan rahaa kun vaikka kalliimmat pizzeriat sillä tavalla pizzan hinta
voidaan pitää niin alahisena.

He tekevät varmasti myös voittoa koska myyvät pizzaa halvalla pizzeria on myös lähes tulkoon aina täynnä asiakkaita.

Verojen säätelystä en tiedä enempää muutakun nyt mukaanotetun ruuan hinta pitäisi olla halvempaa ja eipä se ole vaikuttanut hintoihin mitenkään ehkä sitten kun uusi veroesitys on valmis ja hyväksytetty eduskunnassa nii se sisälläkin syöty tulee hiukan halvemmaksi.

Kilpailun määrä Helsingissä on paljon jokapaikassa on aina uusia pizzerioita uusine tarjouksineen AP on pitänyt synttäritarjouksensa yli 2,5 vuotta joka on siis pitänyt kilpailuaseenaan ja olen kuullut jopa tarinoita että malmilta asti jengi on tullut syömään Ap:hen. Hintataso on helsingissä paaaaaljon korkeampi kuin mitä ap sitä myy.

Ostajat on herkkiä herpaantumaan AP:lle koska se on niin halpa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti