tiistai 6. lokakuuta 2009

2. Teema

2. teema

MARKKINOINTIYMPÄRISTÖ

Valitkaa tarkasteltavaksesi jokin yritys, jonka asiakkaita olette. Analysoikaa yritykseenne kohdistuvan kysynnän muotoja ja arvioikaa myös miten kysynnän vaihtelun eri muodot vaikuttavat yritykseenne.

Tarkastelkaa yrityksenne kilpailutilannetta kilpailun tyyppien, kilpailuedun ja kilpailuroolien avulla.

Kuvaile myös yrityksesi muuta markkinointiympäristöä (julkinen valta, talous, teknologia, väestö, kulttuuri).




Valitsemani yritys on Helsingin, Pasilassa toimiva Auringon Pizza & Kebab eli tuttavallisemmin vain AP.

AP:n idea on yksinkertainen: Myydä pizzaa todella halvalla.
AP:lla on siis pizzat ja kebabit 3,90€.

Onko sitten Helsingissä kysyntää halvalle keskinkertaiselle pizzalle?
vastaus on KYLLÄ!

AP on poikkeuksetta aina täynnä ja sijaitsee aivan Pasilan Aseman vieressä, Aurinkoraitin (joka on siis varmasti Itä-Pasilan vilkkain kadunpätkä) varrella josta kulkee varmasti tuhansia ihmisiä joka päivä töihin, sekä vieressä kaksi koulua josta oppilaat pääsevät syömään halpaa pizzaa.

Ainoa mainos tai markkinointikeino jota he ovat käyttäneet on että heillä on pizzerian molemmin puolin kyltit "KAIKKI PIZZAT JA KEBABIT VAIN 3,90€"

Se tehoaa, se riittää.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti